Home »

Journey
alt text
 
 

Bilete de avion

 
Transport persoane
Transport intern
Transport extern
Turism intern
Rezervari hoteluri
Circuite cu autocarul
Litoral Romania
Costinesti
Eforie Nord
Eforie Sud
Jupiter
Mamaia
Mangalia
Neptun
Olimp
Saturn
Venus
Techirghiol
Statiuni Balneare
Statiuni montane
Azuga
Bran
Bucovina
Busteni
Ceahlau Durau
Maramures
Marginimea Sibiului
Paltinis
Parang
Poiana Brasov
Predeal
Sinaia
Transfagarasan
Turism rural si agroturism
Oferte speciale
Turism extern
Charter avion
Dubai
Italia
Egipt
Hurghada
Sharm el Sheikh
Tunisia
Hammamet
Monastir
Sousse
Grecia
Chania
Corfu
Creta
Kos
Lefkada
Mykonos
Parga
Rodos
Santorini
Zakynthos
Turcia
Antalya
Alanya
Belek
Kemer
Lara Kundu
Side
Bodrum
Kusadasi
Marmaris
Spania
Portugalia
Exotice
Charter autocar
Grecia
Halkidiki
Riviera Olimpului
Thasos
Turcia
Kusadasi
Sejururi individuale
Bulgaria
Albena
Arkutino
Balchik
Byala
Duni
Elenite
Kavarna
Nessebar
Nisipurile de Aur
Pomorie
Primorsko
Obzor
Rusalka
Sf.Constantin si Elena
Sunny Beach
Sunny Day
Topola
Grecia
Corfu
Halkidiki
Lefkada
Parga
Riviera Olimpului
Skiathos
Thassos
Zakynthos
Turcia
Circuite cu autocarul
Circuite cu avionul
Croaziere
Rezervari hoteliere
Bilete de avion
City break-uri
Programe seniori
OFERTE SCHI
Austria
BAD GASTEIN
BAD HOFGASTEIN
KAPRUN
KITZBÜHEL
SCHLADMING
SEEFELD
SÖLDEN
REGIUNEA SAALBACH-HINTERGLEMM
ZELL AM SEE
Bulgaria
BANSKO
BOROVETS
PAMPOROVO
RAZLOG
Franta
Elvetia
Italia
Madonna di Campiglio
Pinzolo
Val di Sole
Passo Tonale
Oferte de primavara
Oferte de toamna
Programe speciale
Paste & 1 Mai
Craciun
Extern
Intern
Revelion
Extern
Intern
Turism tematic
Disneyland
Shopping
Concerte
Corporate Travel
Corporate Travel
Team Building

 

 TIPURI DE ZBORURI

Zboruri directe

Zboruri directe cu opriri

Spre deosebire de zborurile cu escale, cele directe cu opriri sunt motivate de necesitatea de realimentare a aeronavei – e cazul zborurilor pe distanţe lungi. In aceste condiţii, pasagerii sunt debarcaţi din motive de siguranţă şi direcţionaţi către sălile de aşteptare sau către culoarele de tranzit de pe aeroporturi pentru scurt timp, până la repunerea în funcţiune a aeronavei. Realimentarea unui avion durează aproximativ 45 de minute, fapt pentru care în timpul acestor opriri pasagerii nu trebuie să părăsească incinta aeroportului.

Zborurile directe sau cu escală?

Chiar dacă de cele mai multe ori zborurile directe sunt preferabile celor cu escale, nu strică să le aveţi în vedere şi pe acestea din urmă, mai ales dacă alegerea cursei se face în funcţie de tariful biletului de avion. Astfel, zborurile cu escală sunt mai ieftine decât cele directe, dar principalul inconvenient este că durează mai mult, calculând şi timpul petrecut între curse.

De asemenea, în alegerea zborului luaţi în considerare şi proximitatea aeroportului de oraş. Se poate dovedi mai convenabil să alegeţi un zbor cu escală al unei companii de linie, cu destinaţia finală pe un aeroport aflat în apropierea unui oraş, decât un zbor direct cu o companie low-cost care aterizează pe un aeroport aflat la distanţă considerabilă de oraş. Spre exemplu, un zbor spre Frankfurt cu un low-cost vă lasă pe aeroportul Hahn, la 120 km de oraş, în vreme ce operatorii de linie aterizează pe principalul aeroport din zonă aflat la câteva minute de centrul oraşului.

 

 

Zboruri şi transferuri

Transferurile sunt mai frecvente în cazul zborurilor pe distanţe lungi sau către destinaţii mai puţin populare.

Zborurile din România – care nu este un nod aviatic important la nivel european – către destinaţii mai îndepărtate sunt de regulă indirecte, cu escale pe principalele aeroporturi de pe continent: Heathrow din Londra, Charles de Gaulle din Paris, Frankfurt Airport sau Schiphol Amsterdam.

Companii aeriene de linie

Companiile aeriene de linie oferă o varietate mai mare de conexiuni comparativ cu operatorii low-cost. De aceea, pentru a creşte numărul de conexiuni disponibile, companiile aeriene de linie pot încheia parteneriate cu alţi operatori.

Reţineţi!

– informaţi-vă asupra regulilor referitoare la viză din ţara în care aveţi escală. In SUA, de exemplu, pasagerii care tranzitează ţara sau care fac transferul pe un aeroport de pe teritoriul Statelor Unite trebuie să aibă viza de tranzit. Datoria de a se informa şi de a obţine toate documentele necesare călătoriei revine de fiecare dată pasagerului;

– motorul de căutare afişează doar zborurile cu escale îndeajuns de lungi încât să permită pasagerului să realizeze în condiţii optime transferul de la un zbor la altul sau de pe un terminal pe altul;

– dacă unul din zborurile de pe o rezervare cu escală este anulat sau modificat, operatorul oferă de regulă un loc în următoarea cursă disponibilă sau cazare la hotel*;

– dacă durata escalei este mare (câteva ore), pasagerul poate părăsi  aeroportul în acest interval, cu condiţia să păstreze asupra sa documentaţia necesară (ex. viza, foaia de îmbarcare, dovada rezervării, documentul de identitate);

– în cazul zborurilor cu escală, bagajul este înregistrat o singură dată, pe aeroportul de plecare iniţial, şi este transportat de la o aeronavă la altă fără ca pasagerul să fie nevoit să facă de fiecare dată formalităţile de înregistrare. In cazuri rare, totuşi, se poate întâmpla ca pasagerul să fie nevoit să îşi ridice bagajul după o escală, situaţie în care este informat asupra acestui fapt încă de la prima îmbarcare;

– de regulă, zborurile cu legături sunt mai ieftine decât cele directe;

– într-o singură  rezervare pot fi incluse mai multe bilete de avion.

*în funcţie de reglementările impuse de fiecare companie aeriană.

Companii aeriene low-cost

Deşi companiile aeriene low-cost oferă aproape exclusiv zboruri directe, acestea pot fi combinate pentru a ajunge într-o destinaţie spre care nu exista curse directe low-cost. Cu toate acestea, din acest punct de vedere există câteva diferenţe între companiile low-cost şi de linie, de care e bine să ţineţi cont.

Reţineţi!

– la low-cost, fiecare segment este tratat separat şi necesită rezervare individuală;

– în cazul modificărilor sau al întârzierilor de zbor, chiar dacă nu din vina pasagerului, acesta va suporta costurile asociate schimbărilor, inclusiv pe acela al rezervării unui loc într-o altă cursă.

 

Companii aeriene low-cost

Companiile aeriene  low-cost oferă zboruri mai ieftine decât companiile de linie şi operează în special conexiuni către cele mai populare destinaţii, ce leagă zone urbane mari.

Avantaje:

– tarife mici

– frecvenţe de zbor mari

– rezervări online rapide

– zboruri spre cele mai populare destinaţii

– cu cât biletul este rezervat cu mai mult timp în avans, cu atât tariful este mai mic

– check in online gratuit*

Dezavantaje:

– fără mese gratuite la bord

– taxă suplimentară pentru bagajul de cala

– taxă pentru check-in la aeroport

– taxe mari pentru excedentul de bagaj

– aterizare pe aeroporturi aflate la mare distanţă de oraş

– imposibilitatea de a rezerva un bilet de avion direct de la biroul companiei aeriene (offline)

– costul ridicat al apelurilor la liniie de relaţii clienţi ale companiilor low-cost

– în cazul biletelor de avion rezervate cu puţin timp înainte de plecare, tarifele sunt mari

– de cele mai multe ori, pasagerii pot rezerva la o singură clasă: economic

– plata prin cardul de credit este, de multe ori, singura metodă de plată acceptată

– comision suplimentar pentru plata online (cu cardul)

Cele mai populare companii aeriene low-cost:

 

  • Wizz Air
  • Blue Air
  • Ryanair
  • easyJet

Reţineţi!

– rezervaţi biletele de avion cu cel puţin o lună înaintea datei de călătorie planificate, pentru a găsi cele mai bune oferte

– înainte de a rezerva un zbor, citiţi cu atenţie regulile impuse de operatori (limite de bagaj, animale la bord, documente necesare, politica de comisionare etc.)

– pentru a plăti cât mai puţin, călătoriţi doar cu bagajul de mână – cel de cală se taxează separat la companiile low-cost

– efectuaţi check-in-ul online gratuit

*la Ryanair, check-in-ul online nu este gratuit.

 

Clase tarifare

Clasele tarifare sunt, practic, inexistente în cazul companiilor low-cost, iar toţi pasagerii călătoresc la aceeaşi clasă, denumită generic „economică”.

In cazul  companiilor aeriene de linie există 3 clase tarifare majore:

– Clasa Economic (economy class)

– Clasa Business (business class)

– Clasa Intâi  (first class)

Unele companii aeriene oferă însă şi clase tarifare intermediare sau clase economice flexibile.

 

Clasa economic

Aceasta este cea mai ieftină clasă tarifară la companiile aeriene de linie.

Deşi plătesc mai puţin pe biletul de avion, pasagerii se pot aştepta să găsească acelaşi confort în timpul zborului ca pasagerii de la celelalte clase: scaune ajustabile, spaţiu pentru picioare, masă la bord etc.

Masa la bord este ajustată în funcţie de durata şi perioada de desfăşurare a zborului: mic dejun frugal, prânz, gustare, cină. Pasagerii sunt serviţi cu băuturi (cafea, ceai etc.) şi pot solicita diverse dispozitive menite să le facă zborul mai plăcut: perne pentru cap, căşti, şerveţele etc.

In timpul zborurilor lungi, companiile aeriene de linie oferă adesea divertisment la bord: filme, muzică, diverse programe video.

 

Clasa business

Clasa business este cea mai bună soluţie pentru pasagerii care vor mai mult confort în timpul zborurilor şi care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru servicii suplimentare. Este oferită de majoritatea companiilor aeriene de linie şi, printre altele, înseamnă: cabine confortabile, scaune ergonomice, cu mai mult spaţiu pentru picioare comparativ cu clasa economic şi care pot fi aduse în poziţia orizontală.

Mesele servite la clasa business sunt variate, servite în veselă de porţelan, iar pentru mai mult confort, pasagerilor le sunt puse la dispoziţie echipamente audio-video, în special în timpul zborurilor lungi.

De asemenea, limita de bagaje de cală la clasa business este mai mare comparativ cu cea de la economic, iar pe aeroport pasagerii au prioritate la îmbarcare şi la debarcare, precum şi acces la săli de aşteptare şi de tranzit dotate cu tot confortul.

Pasagerii membri într-o alianţă aviatică primesc pentru fiecare zbor la clasa business puncte sau mile, ce pot fi apoi transformate în diverse beneficii: zboruri gratuite sau alte servicii puse la dispoziţie de companiile aeriene.

Facilităţile de la clasa business diferă de la un operator la altul, însă întotdeauna este asociată cu un confort ridicat în timpul zborului şi cu servicii la cele mai înalte standarde.

Clasa întâi

Aceasta este cea mai înaltă clasă tarifară, pasagerii care călătoresc la clasa întâi beneficiind de servicii exclusiviste şi de confort sporit în timpul zborurilor.

Scaunele sunt extrem de comode, prevăzute cu diverse funcţii, pot fi transformate în paturi, iar mesele sunt disponibile la cerere şi constau în feluri de mâncare preprate de bucătari celebri. In comparaţie, mesele de la clasa economic sunt frugale şi standardizate.

La aeroport, pasagerii de la clasa întâi au acces la săli de aşteptare moderne, unde se pot relaxa departe de agitaţia de pe terminal. La îmbarcare există puncte de control special destinate pasagerilor de la clasa întâi, astfel încât timpul dedicat formalităţilor la aeroport este considerabil redus pentru aceştia.

 

 

 Zboruri charter

Ce este un zbor charter?

Zborurile charter sunt curse aeriene operate de touroperatori către destinaţii de vacanţă populare, conform unui orar de zbor ce poate varia de la o perioadă la alta.

Cursele charter pot fi oferite de touroperatori ca parte a unui pachet turistic ce include şi cazare, masă şi transferuri, însă pot fi oferite şi separat, independent de alte servicii turistice.

Biletele de avion charter sunt de obicei disponibile atunci când touroperatorii nu au reuşit să-şi vândă toate locurile pentru zborurile sezoniere către o destinaţie. Locurile rămase sunt oferite la tarif redus, în regim „last minute”, iar costurile totale sunt mult mai mici decât în cazul rezervării aceloraşi zboruri la o companie aeriană de linie.

 

BILETUL DE AVION

 Tariful biletului de avion

 

In tariful biletului de avion sunt incluse întotdeauna:

 

  1. Taxa pentru serviciile operatorului zborului: aceasta este stabilită de fiecare companie aeriană în parte şi acoperă costurile pentru combustibil, personal etc.

 

  1. Taxe suplimentare: aici sunt incluse taxele de aeroport plătite de companiile aeriene autorităţilor aeroportuare pentru utilizarea infrastructurii acestora.

 

  1. Taxe guvernamentale: sunt sumele pe care operatorii le plătesc statelor pentru tranzitul prin spaţiul aerian al acestora.

 

  1. Comisionul agenţiei care emite biletul de avion şi administrează rezervarea. Agenţia de turism MEGA TRAVEL este acreditata  şi, în consecinţă, poate emite bilete de avion în numele  companiilor aeriene

In cazul companiilor aeriene low-cost, în tariful biletului de avion mai pot fi incluse următoarele:

– taxe de tranzacţie pentru plata cu cardul de credit sau prin transfer bancar

– taxa pentru bagajul de cală – majoritatea companiilor aeriene low-cost oferă acest serviciu contra unei taxe care se adaugă la tariful final al biletului de avion

– taxa pentru check-in la aeroport: aceasta poate fi evitată prin efectuarea check in-ului online oferit gratuit de majoritatea operatorilor low-cost

In plus, companiile aeriene low-cost mai pot solicita taxe adiţionale pentru:

– transportul echipamentului sportiv

– spaţiu suplimentar pentru picioare

– mese la bord

– asigurări de călătorie

Achiziţionarea acestor servicii suplimentare este opţională.

 

 

In ce condiţii se poate modifica tariful rezervării?

Companii aeriene low-cost

Cele mai vulnerabile la modificarea tarifelor sunt rezervările efectuate la companii aeriene low-cost, pentru că în acest caz locul în avion nu poate fi blocat. Tariful biletului de avion la linii aeriene low-cost este garantat (nu mai poate fi modificat) doar după confirmarea plăţii.

Cea mai rapidă metodă de plată, care accelerează procesul emiterii biletului de avion, este online cu cardul de credit. Odată confirmată plata cu cardul, tariful plătit pentru rezervare este garantat şi nu mai poate fi modificat de către compania aeriană.

 

Companii aeriene de linie

In cazul companiilor aeriene de linie, schimbările tarifare sunt mai puţin dinamice. La rezervarea zborului pasagerul este informat asupra termenului limită până la care trebuie efectuată şi confirmată plata pentru a garanta că tariful biletului de avion rămâne neschimbat.

Odată îndeplinite aceste formalităţi, compania aeriană nu mai poate modifica tariful zborului.

Reţineţi, însă, că tariful biletului de avion este garantat începând cu momentul emiterii – după confirmarea plăţii, şi nu din momentul rezervării iniţiale.

 

Biletul electronic (e-ticket)

Biletul electronic este documentul folosit de companiile aeriene pe baza căruia se face îmbarcarea în aeronavă şi care conţine toate informaţiile despre zbor, datele de călătorie, tarif. Pasagerii care optează pentru bilete electronice primesc pe e-mail copia documentului de rezervare, împreună cu numărul biletului de avion (sau codul).

Biletul electronic trebuie printat şi avut asupra dumneavoastră laaeroport. Acest document este necesar la control pentru a verifica dacă persoana pe numele căreia a fost emis biletul de avion este aceeaşi cu persoana care s-a prezentat la îmbarcare, dar şi pentru a verifica dacă datele de pe tichet corespund cu cele din documentul de identitate al pasagerului.

Adesea, la check in vi se poate cere codul de rezervare sau numărul biletului electronic, date pe care pasagerul le primeşte prin email.

Incepând cu 1 iunie 2008, toate companiile aeriene membre IATA (International Air Transport Association) emit bilete electronice.

 

 

Modificarea datelor pe biletul de avion

In cele mai multe cazuri, companiile aeriene  low-cost permit modificarea anumitor informaţii pe biletul de avion. Modificările se fac în funcţie de regulile fiecărui operator şi sunt oferite contra cost, la tarife stabilite de compania aeriană.

Iată câteva exemple de calcul al taxei pentru modificări pe biletul de avion:

– taxa pentru modificarea datelor de călătorie: se taxează pentru fiecare segment de zbor, iar suma se adaugă la tariful total al biletului de avion pentru fiecare pasager în parte;

– taxa pentru modificarea numelui pasagerului se calculează pentru fiecare segment de zbor, iar suma se adaugă la tariful total al biletului de avion;

– taxa pentru schimbarea destinaţiei: se adaugă la tariful noul al biletului de avion, după ce se reface itinerariul şi se recalculează tariful rezervării.

Reţineţi!

– biletul de avion emis este nominal, deci poate fi utilizat doar de către persoana pe numele căreia a fost emis.  De multe ori, modificarea numelui pasagerului poate fi mai scumpă decât cumpărarea unui bilet de avion nou;

– dacă pasagerul doreşte să schimbe data de călătorie, iar tariful biletului de avion pentru noua dată este mai mic decât cel pentru data iniţială, compania aeriană nu va returna diferenţa de sumă;

– un bilet de avion rezervat la o companie aeriană low-cost nu poate fi modificat pentru a fi operat nici de o companie aeriană de linie, nici de o altă companie low-cost;

– dupa efectuarea check in-ului on line la BlueAir nu se mai poate efectua niciun fel de modificare.

 

Condiţii de anulare a biletului de avion

Companii aeriene low-cost

La majoritatea companiilor aeriene low-cost, biletul de avion nu este rambursabil în cazul anulării rezervării. Cu mici excepţii – decesul pasagerului înainte de îmbarcare sau a unei rude de gradul întâi a pasagerului . Lliniile aeriene low-cost nu rambursează suma pentru biletul de avion dacă pasagerul decide să renunţe la rezervare.

In cazul anulării unei călătorii din cauza decesului unei rude de gradul întâi, pasagerul trebuie să contacteze agentia Mega Travel. Pe baza documentelor doveditoare (certificatul de deces al rudei şi alte documente care vă vor fi specificate ), vom proceda în numele dumneavoastră pentru a vi se restitui banii pentru rezervarea anulată.

Dacă zborul e anulat din alte motive decât cele menţionate mai sus, compania aeriană taxează anumite sume ce diferă de la un operator la altul.

Se poate anula biletul dacă pasagerul e bolnav?

Companiile aeriene low-cost returnează sumele cheltuite pe rezervare în anumite condiţii specificate de fiecare operator în condiţiile de rezervare. Cu toate acestea, fiecare caz e tratat individual de compania aeriană, de aceea vă recomandăm să consultaţi  operatorii noştri care vă vor informa asupra condiţiilor de anulare a biletului de avion şi vă vor trimite lista de documente necesare pentru a face dovada imposibilităţii călătoriei, în baza cărora se face rambursarea costurilor biletului de avion.

 

Mărimea şi greutatea bagajelor

 

 

Mai jos găsiţi limitele de greutate şi de dimensiune pentru principalele companii aeriene care operează în România.

 

Atenţie!

 

Informaţiile au caracter informativ şi pot suferi modificări din partea companiilor aeriene.

 

                                                LIMITE DE BAGAJ – COMPANII AERIENE LOW-COST
Numele operatorului Bagaj de mână inclus Dimensiunea maximă a bagajului de mână Greutatea maximă a bagajului de mână
Wizz Air DA 42 x 32 x 25 cm 10 kg
Blue Air DA 55 x 40 x 20 cm 10 kg

 

                                              BAGAJE DE CALĂ – COMPANII AERIENE LOW-COST

                                                             Wizz Air – BAGAJ DE CALĂ

Bagaj de cală inclus

Dimensiune max. a bagajului de cală

Greutate max. a bagajului de cală

Nr. max. de bagaje

Taxe

NU

1,499 x 1,194 x 1,715 m

1 buc. – 32 kg

6 buc.

 – tariful pentru bagajul de cală la Wizz Air este cuprins între 20-35 EUR, tarif ce diferă în funcţie de durata de zbor şi perioada călătoriei.

 

                                                             Blue Air – BAGAJ DE CALĂ

Bagaj de cală inclus

Dimensiune max. a bagajului de cală

Greutate max. a bagajului de cală

Nr. max. de bagaje

Taxe

NU

100 x 80 x 30 cm

1 buc. – 32 kg

4 buc.

– în Low Season (21 Ianuarie – 6 Iunie şi 23 Septembrie – 13 Decembrie)

18 EUR/segment/ bagaj

– în High Season (7 Iunie – 22 Septembrie si 14 Decembrie – 20 Ianuarie)

25 EUR/segment/ bagaj

– în aeroport

50 EUR/bagaj/segment de zbor

Harta Mega Travel

MegaTravel agentie de turism harta - map

Consultanta Gratuita:

0726 166 935

Cladirea telegondolei et.1,
Piatra-Neamt, Neamt,
Tel/Fax: 0233 220 355
Mobil: 0726 166 935
E-mail: turism@mega-travel.ro
Harta Google