Home »

Journey
alt text
 
 

Contract cu turistul

 
Transport persoane
Transport intern
Transport extern
Turism intern
Rezervari hoteluri
Circuite cu autocarul
Litoral Romania
Costinesti
Eforie Nord
Eforie Sud
Jupiter
Mamaia
Mangalia
Neptun
Olimp
Saturn
Venus
Techirghiol
Statiuni Balneare
Statiuni montane
Azuga
Bran
Bucovina
Busteni
Ceahlau Durau
Maramures
Marginimea Sibiului
Paltinis
Parang
Poiana Brasov
Predeal
Sinaia
Transfagarasan
Turism rural si agroturism
Oferte speciale
Turism extern
Charter avion
Dubai
Italia
Egipt
Hurghada
Sharm el Sheikh
Tunisia
Hammamet
Monastir
Sousse
Grecia
Chania
Corfu
Creta
Kos
Lefkada
Mykonos
Parga
Rodos
Santorini
Zakynthos
Turcia
Antalya
Alanya
Belek
Kemer
Lara Kundu
Side
Bodrum
Kusadasi
Marmaris
Spania
Portugalia
Exotice
Charter autocar
Grecia
Halkidiki
Riviera Olimpului
Thasos
Turcia
Kusadasi
Sejururi individuale
Bulgaria
Albena
Arkutino
Balchik
Byala
Duni
Elenite
Kavarna
Nessebar
Nisipurile de Aur
Pomorie
Primorsko
Obzor
Rusalka
Sf.Constantin si Elena
Sunny Beach
Sunny Day
Topola
Grecia
Corfu
Halkidiki
Lefkada
Parga
Riviera Olimpului
Skiathos
Thassos
Zakynthos
Turcia
Circuite cu autocarul
Circuite cu avionul
Croaziere
Rezervari hoteliere
Bilete de avion
City break-uri
Programe seniori
OFERTE SCHI
Austria
BAD GASTEIN
BAD HOFGASTEIN
KAPRUN
KITZBÜHEL
SCHLADMING
SEEFELD
SÖLDEN
REGIUNEA SAALBACH-HINTERGLEMM
ZELL AM SEE
Bulgaria
BANSKO
BOROVETS
PAMPOROVO
RAZLOG
Franta
Elvetia
Italia
Madonna di Campiglio
Pinzolo
Val di Sole
Passo Tonale
Oferte de primavara
Oferte de toamna
Programe speciale
Paste & 1 Mai
Craciun
Extern
Intern
Revelion
Extern
Intern
Turism tematic
Disneyland
Shopping
Concerte
Corporate Travel
Corporate Travel
Team Building

CONTRACT – CADRU

de comercializare a pachetelor de servicii turistice

Nr …… din ……………..

 

Părţile contractante

Societatea Comercială MEGA TRAVEL S.R.L., cu sediul în PIATRA NEAMT, str. GAVRIL GALINESCU nr. 14, cod unic RO 13887061

de înregistrare J27/180/2001 , titulară a Licenţei de turism nr. 6023, pentru Agenţia de Turism MEGA TRAVEL ,

cu sediul în PIATA GARII , CLADIRE TELEGONDOLA ET 1 reprezentată prin CIOBANU CONSTANTIN ADRIAN ., în calitate

de ADMINISTRATOR , denumită în continuare Agenţia,

şi turistul/reprezentantul turistului,

domnul/doamna ………………………………………………………………………………….   , domiciliat/domiciliată în ………………………………………………………………………………………………………………………………………… telefon ………………………………….………….

posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ………..  nr ………………………..  , eliberat/eliberată de ………………………………. / ……………………………….

, au convenit la încheierea prezentului contract.

I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice  ……………………………………………………………… înscris în voucher, bilet de odihnă – tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de plată.

II. Preţul

1. Preţul contractului este ………………………………   şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul

Agenţiei şi T.V.A.

 

AVANS ……………………… achitat cu  FACT ………………… CHIT ………………… – rest de plata ………………………… pana pe …………………………….

III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei

1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale

contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării.

2. Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării, după caz,

numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redevenţelor

şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi

ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice

3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile

turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza,

aceasta este obligată:

a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice

fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;

b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi

cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;

c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le

acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al

turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru

serviciile neprestate.

4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu

excepţia următoarelor cazuri:

a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se

datorează turistului;

b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor

împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita

(modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).

5. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de …. zile înainte de data

plecării, următoarele informaţii:

a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat

de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;

b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a

organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, un număr de apel de urgenţă care să îi

permită contractarea organizatorului şi/sau a detailistului;

c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor

stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.

IV. Drepturile şi obligaţiile turistului

1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze

contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii

turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de

plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie

un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport

este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de

zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în

mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia

acestei cedări.

2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia să respecte

programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se

face la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termină la ora 12,00 a zilei înscrise pe voucher ori pe

biletul de odihnă şi/sau de tratament; în staţiunile din ţară, altele decât cele de pe litoral,

cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare şi se termină cel târziu la ora 12,00 a zilei

următoare celei înscrise pe bilet.

3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate

rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.

4.1. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la

primirea înştiinţării prevăzute la cap. III pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:

a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau

b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.

4.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistică

înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:

a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau

superioară, propus de Agenţie;

b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu

rambursarea imediată a diferenţei de preţ;

c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.

4.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire

pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:

a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract,

iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei

plecării;

b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de

voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi

depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine

companiei aeriene);

c) anularea s-a făcut din vina turistului.

5. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul

în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat să despăgubească Agenţia pentru prejudiciul

creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii.

Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii,

aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul

respectiv, şi încheierea unui nou contract.

6. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de

salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor

de la Agenţie.

7. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate,

precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în

vederea acordării serviciilor turistice.

V. Renunţări, penalizări, despăgubiri

1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul

prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:

a) 20 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile

calendaristice înainte de data plecării;

b) 50% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecării;

c) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.

d) Pentru rezervarile cu early booking sumele incasate nu se restituie, nu se accepta anulari , modificari de nume si de perioada.

2. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia

va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de

reprezentantul organizaţiei sindicale.

3. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului

de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum

şi cheltuielile de operare proprii acesteia.

4. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de

servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac

cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste

5. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge

la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are

actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de către poliţia de frontieră.

6. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu

număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare

nu este luată în considerare.

7. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din

VI. Reclamaţii

1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia

de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate la faţa locului,

legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât

Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului).

2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea

sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va

depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 3 zile calendaristice de la

încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice

turistului despăgubirile care i se cuvin.

VII. Asigurări – Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a

sumelor achitate de el în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei la Societatea de

Asigurare  OMNIASIG  din localitatea PIATRA NEAMT, str.PIATRA STEFAN CEL MARE  nr. 16,  telefon 0233216690,

Polita seria I nr.26645 / 03.04.2014.

Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere

taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de

accidente, de boală sau deces, ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.

VIII. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:

a) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, după caz;

b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice.

IX. Dispoziţii finale

1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile

prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind

activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobată cu modificări şi

completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.

3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul

este informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute de art. 10 alin.

(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.

631/2001, cu modificările ulterioare.

 

Agenţia,                                                                                  Turist,

Denumirea  MEGA TRAVEL                                                 Numele

Reprezentantul                                                                     Prenumele

Ştampila ……………….

 

Harta Mega Travel

MegaTravel agentie de turism harta - map

Consultanta Gratuita:

0726 166 935

Cladirea telegondolei et.1,
Piatra-Neamt, Neamt,
Tel/Fax: 0233 220 355
Mobil: 0726 166 935
E-mail: turism@mega-travel.ro
Harta Google